2012. szeptember 25., kedd

Point of View – 2012. szeptember 15. (Anna beszámolója)



Nyári távollétem után elérkezett az első szombat délelőtt, amikor visszatértem a csapatba. Általában szeretek végigsétálni Budapestnek azon a részein, ahol korábban hosszú ideig nem jártam, így a kormányzati negyed reggeli hangulata viszonylag gyorsan feledtette a nyugati aluljáró első sokkját. Miután udvariasan leszereltem egy idős urat, aki mindenáron arról próbált meggyőzni, hogy nekem tudnom kell, merre van a 106-os busz megállója, mivel ő azt keresi, meg is érkeztem a bázisra. Már a nyitókör előtt kaptam néhány infót Nóritól: megvan a forgatókönyv a főbb jelenetekkel, legfontosabb szerepemben egy kismamát alakítok majd és amúgy soha ne reggelizzek a Mekiben, főleg ne egy óra alvás után, mert gyanúsan kerek a tükörtojás és garantált a hányinger. Az első élménybeszámolók is tartogattak azért újdonságokat; Tibi: „..És képzeljétek az új metróval jöttünk!”, erre én: „Nahát, már van négyes metró???”, Elemér: „Azért ilyen régen még nem mentél el…” Ezután megtudhattuk, hogy a darab előkészületeivel kapcsolatos nehézségek a szervezőket is megviselik: Gergőt azért, mert a határidő problémák kiváltotta indulatkitörései során újabban csak a Sweet Home 3D-vel tudja magát kontrollálni – hatszor egymás után virtuálisan átrendezi az irodában található két íróasztalt és három széket –, a többieket meg leginkább azért, mert addig is, amíg betölt a program, két oldalról kell Gergőt lefogni.
A továbbiakban a forgatókönyvet közös ötletelés után részben átdolgoztuk: kerestük a kapcsolódási pontokat a szereplők között és kibontottuk az egyes jeleneteket, gondolkoztunk a videó-blokkokon, a jelmezeken és a fényeken. A főbb „üzenet” már megvan, a szövegek is alakulnak! A legjobbkor érkezett meg Sanyi, hogy velünk hallgathassa a szomszédban zajló „kisebb építkezési munkálatoktól” váratlanul aktivizálódó és abszolút hatástalaníthatatlan tűzjelző mintegy 30-40 perces intermezzóját, ám ezt követően sikerült megosztania velünk színházas élményeit, mint például „Igen, elkezdtük próbálni Az óra, amikor semmit nem tudtunk egymásról-t, de aztán a rendező azt tanácsolta, hogy inkább üljünk ki a Blahára, és csak figyeljük az embereket… végül is érdekes volt, mondjuk három-négy óra alatt csak ott ültünk, például jött egy pasas vállán egy kajakkal, azon azért kicsit meglepődtem.” A lényeg egyébként pedig annyi, hogy mindig tudnunk kell, mit akarunk, kitől és miért. Meg persze a motiváció. A következő alkalommal folytatjuk: Tibi beutazza Budapestet, Ági egy oszloppal találkozik, Gábor feláll, Csenge pedig teherbe esik. Ha minden jól megy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése